Smaakles
Hoe proef je nu eigenlijk? En welke zintuigen gebruik je om te proeven? Wie houdt me voor de gek? Waarom ga ik iets zelf maken als het toch ook in de winkel te koop is? Kortom door middel van smaakproeven kunnen de kinderen antwoord geven op al deze vragen.
Doel:
Bewustwording van voedsel; eigengemaakt versus gekocht, ver weg versus dichtbij, toevoeging van suiker.
Tijdsinvestering:
1- 1,5 uur
Verdere benodigdheden:
Meer informatie en boeken van de smaakles: Colinde de Nijs, info@lemirage.nl
https://www.pioniersvandetoekomst.nl/
Opmerkingen:
Kijk voor meer aanbod ook eens op: https://www.smaaklessen.nl/nl/smaaklessen/Ons-aanbod.htm
Bij meerdere lessen op dezelfde dag worden de kosten in overleg met de aanbieder aangepast. Bij lessen in de Noordoostpolder worden reiskosten in rekening gebracht.
Inhoud:
De aanbieder neemt de les volledig over en heeft alle te gebruiken materialen zelf bij zich. De docent hoeft niets te regelen.